Tagad az IAAF

21

A Nemzetközi Atlétikai Szövetség (IAAF) tagadta, hogy eltitkolta volna azt a 2011-es világbajnokságról készült tanulmányt, mely szerint a résztvevők harmada vétett a doppingszabályok ellen, írja az MTI.  Az IAAF vasárnap esti közleménye kimondja: sosem létezett a szóban forgó vétójog, a szövetség sosem akadályozta meg a jelentés napvilágra kerülését, és mivel fenntartásai vannak a német tudósokat illetően, egy másik rangos kutatócsoportot kért fel a tanulmány átvizsgálására. A The Sunday Times című brit lap szerint a németországi Tübingen egyetemének tudósai a dél-koreai Teguban rendezett vb során több száz atlétát kérdeztek meg, és összegzésük alapján az 1800 versenyző 29-34 százaléka szegte meg a doppingszabályokat a megelőző 12 hónapban. Az ARD szerint a botrány következtében több neves orosz atlétát, edzőt és orvost fenyeget hosszú vagy akár örökös eltiltás. A The Sunday Times és a német ARD tévécsatorna szerint az IAAF annak fejében engedélyezte a felmérést, hogy cserében vétójogot biztosított magának az eredmények közzététele kapcsán.A két médium vádjai szerint az IAAF titokban tartotta és nem szankcionálta a doppingvétségeket. Az érintett atlétáknak mindössze egyharmada ellen indítottak eljárást, kétharmadukat egyáltalán nem vonták felelősségre. Az IAAF visszautasította a vádakat, ugyanakkor elismerte, hogy a minták valósak, és a szövetség titkos adatbázisából kerültek ki engedély nélkül. A Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) szombaton vizsgálatot indított az ügyben.

Akár ez is tetszhet

Hozzászólások lezárva, de 1 | trackbacks és Pingbacks vannak nyitva.